„A zeptal se někdo, jaké stožáry by Vám nevadily?“

25.08.2022
S Hanou Marvanovou - Kordovou v Křeslicích - vzadu Jirka Austerlitz
S Hanou Marvanovou - Kordovou v Křeslicích - vzadu Jirka Austerlitz

Poté, co jsem oslovil kdekoho, včetně JUDr. Hany Kordové- Marvanové (ODS) -viz foto - jsem se rozhodl nelenit a  vyrazil jsem hledat další pomoc. Stožáry VN a VVN totiž stále ještě reálně v Křeslicích hrozí.

Poté, co Průhonice vyslovily (pro nás překvapivý!) souhlas s výstavbou obludných stožárů VN a VVN, tak jsem se jako předseda Spolku za ochranu Křeslic vydal k sousedům. Průhonické zastupitelstvo dalo této extrémní výstavbě zelenou a přitom i ekologický spolek v Průhonicích marně, (byť důrazně), protestoval, jak mi jeho předseda, Petr Lukáš, potvrdil. Ukázalo se však, že rozhodnutí zastupitelů v Průhonicích tento spolek ovlivnit nemůže, Ale jedna důležitá otázka padla:

"A zeptal se někdo, jaké stožáry by Vám nevadily?"

Otázka je na místě, protože se z ní odvine debata s oběma stavebníky po případném soudu. Monstrózní plánované stožáry, které představují nebezpečí majetkové, urbanistické a především zdravotní jsou samozřejmě nepřijatelné. Ale jaké jsou ty, které bychom akceptovali, si musíme vzájemně v Křeslicích říci.

Samozřejmě zdravotně neškodící, nezasahující ochranným pásmem do našich pozemků a nemovitostí. A máme snad ještě jiná kritéria? Jedno je totiž jisté: Koridor pro vedení VVN se nezmění a ČEPS a.s. nějaké stožáry pro své vedení tu bude mít vždy. PRE distribuce a.s. by podle platných předpisů měla umístit své vedení do podzemních koridorů. (Čemuž se souhrou času, právních triků a velmi podivného rozhodování některých úředníků, zatím projektově vyhýbá). Připravit se na budoucí soudní bitvu je proto důležité.

Nejde jen o to, co nechceme, ale musíme také vědět, jaký kompromis je pro nás přijatelný. Měli bychom si to v našem spolku ujasnit.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

K VOLBÁM osobní poznámka:

Pozn. 1: Kdybych chtěl udělat ten ubohý trik a postavit kandidátku v Křeslicích na platformě politické formace, bylo by to pro mne zcela snadné (a svedl bych to u více politických stran).

Ale to, že jsme s PETIČNÍMI ARCHY obešli občany a ptali se jich, co si myslí, co je trápí a zda máme jejich důvěru kandidovat, to dělá politiku otevřenou, sousedskou a férovou. Opak je opovržení hodný, byť je zatím právně přípustný. Ale politika není jen o právu, je především (!) o etice a dobrých mravech. Ale to bychom politickým šibalům vysvětlovali asi marně. Oni tyhle pojmy většinou ani neznají.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pozn. 2: Povídá se, s kými všemi že se to znám, nebo jsem se znal. Mohl bych pro všeobecné obveselení přihodit, že znám osobně čtyři (!) premiéry a s jedním jsem si tykal, dále dva prezidenty a hodně ministrů dopravy či primátorů atd., což logicky z mnoha mých minulých aktivit vyplývá. 

Jako Generální ředitel Dopravního podniku vítám Václava Havla, poté co přijal mé pozvání (1995)
Jako Generální ředitel Dopravního podniku vítám Václava Havla, poté co přijal mé pozvání (1995)
Vlevo budoucí senátor Petr Bratský, jehož jsem byl v době jeho senátorství asistentem, vzadu kancléř Ivan Medek
Vlevo budoucí senátor Petr Bratský, jehož jsem byl v době jeho senátorství asistentem, vzadu kancléř Ivan Medek